متا نسخه‌های بدون آگهی اینستاگرام و فیس‌بوک را در اروپا عرضه می‌کند

شرکت «متا» روز دوشنبه هشتم آبان خبر داد که در راستای تبعیت از مقررات اتحادیه اروپا از ماه آینده مشترکان فیس‌بوک و اینستاگرام در صورت پرداخت حق اشتراک، مخاطب آگهی‌های تجاری هدفمند نخواهند بود.

شرکت‌های بزرگ فناوری دیجیتال اکنون در اتحادیه اروپا با قوانین سختگیرانه‌ای روبرو هستند که هدف آن حفاظت بهتر از اطلاعات و حریم خصوصی کاربران و جلوگیری از روش‌های انحصاری و ضد ‌رقابتی است.

شرکت‌هایی نظیر«متا» که با جمع‌آوری دقیق اطلاعات کاربران آگهی‌های تجاری هدفمندی برای آن‌ها ارسال می‌کنند در پی تصویب قانون داده‌های خصوصی شهروندان در سال ۲۰۱۸ توسط اتحادیه اروپا بارها جریمه شده و یا اخطار گرفته‌اند.

شرکت «متا» در بیانیهٔ خود گفت مشترکان در اتحادیه اروپا از اول نوامبر (۱۰ آبان) با پرداخت حق اشتراک ماهانه ۹.۹۹ یورو برای وب و ۱۲.۹۹ یورو برای تلفن‌های همراه می‌توانند از حساب کاربری خود در فیس‌بوک و یا اینستاگرام استفاده کنند.

کمیسیون اروپا تاکنون در مورد این تصمیم شرکت «متا» و انطباق کامل آن با مقررات مربوط به داده‌های خصوصی شهروندان اظهارنظر نکرده است.

ز آغاز ماه مارس ۲۰۲۴ مشترکان فیس‌بوک و اینستاگرام باید برای هر حساب کاربری افزوده بر حساب اصلی خود در وب شش یورو و در تلفن‌های همراه هشت یورو اضافه بپردازند.

تصمیم شرکت «متا» تأثیر گستردهٔ قوانین مصوب اتحادیه اروپا را به خوبی نشان می‌دهد که در حال متحول کردن مدل رایگان است.

«متا» امیدوار است که با این روش نگرانی‌های قانون‌گذاران اتحادیه اروپا در مورد جمع‌آوری داده‌های شخصی کاربران را برطرف کند.

این شرکت در بخش دیگری از بیانیهٔ خود افزود: «مشترکان در صورت تمایل هنوز می‌توانند از اشتراک رایگان که شامل آگهی‌های تجاری است استفاده کنند، ولی اطلاعات آن دسته از کاربران که حق اشتراک می‌پردازند برای آگهی‌های تجاری مورد استفاده قرار نخواهد گرفت.»

منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *