موج موی انگشتی دهه ۱۹۲۰ برای فصل بهار/تابستان ۲۰۲۴ بازگشته است

سبک کلاسیک به شکل مدرن

با یک نگاه سریع به نمایش‌های بهار/تابستان ۲۰۲۴، شما را می‌بخشیم اگر فکر کنید به عصر جاز برگشته‌اید. از نیویورک تا لندن، طراحانی همچون جورجو آرمانی و یوهان وانگ مدل‌ها را با تفسیرهای منحصربه‌فردی از سبک کلاسیک موج انگشتی، روانه بانوای راه‌پله کردند که یک چیز را روشن می‌کند: شکوه دهه ۱۹۲۰ بازگشته است.

اما این بار، این سبک سنتی موها به‌روزرسانی کاملاً مدرنی داشت، در کنار مد امروزی، آرایش کم و اغلب بازسازی‌شده .

موج‌های انگشتی به‌روز شده راحت‌تر از آنچه فکر می‌کنید ایجاد می‌شوند و راهی برای القای شکوه کلاسیک در ظاهرتان هستند. همراه با برخی نکات آرایشی از متخصصان به این مدل‌ شکوهی دیگر ببخشید. حالا تنها کاری که باید انجام دهید پیدا کردن یک مهمانی برای حضور است…

موج کلاسیک

در میلان، جورجو آرمانی شاید سنتی‌ترین نسخه از این روند را به نمایش گذاشت، با مدل‌هایی که موهایشان توسط آرایشگر روبرتا بلاتزی به سبک موج انگشتی کوتاه و مجسمه‌ای درآمده بود.

آنچه این سبک را قابل پوشش می‌کند، تمام شدن آن است: به جای نگه داشتن هر موج به طور مرتب، بلاتزی انتهاها را آزاد گذاشت تا به طور طبیعی مجعد شوند و چند تار موی آزاد برای یک ظاهر «متلاشی و بازسازی شده» داشته باشند. فکر کنید انگار چند ساعتی در یک مهمانی عصر جاز بوده‌اید و (کاملاً به معنای واقعی) موهایتان را باز کرده‌اید.

موج رمانتیک

در نمایش یوهان وانگ، آدام گارلند برداشت نرم‌تری از سبک موی ژله‌ای داشت، به این صورت که به بافت‌های طبیعی موی مدل‌ها اجازه داد تاثیر بگذارند. مشابه سبک دهه ۱۹۲۰، تمرکز همچنان روی قسمت جلوی مو بود، با جا دادن پیشانی‌ها در مجعدهایی که به طور هنرمندانه در پیشانی موج می‌زدند. گارلند توضیح می‌دهد: «جایی که نیاز بود، مژه‌های مصنوعی اضافه کردیم که به ما اجازه داد آن‌ها را به اشکال نامرتب ببریم و ظاهری مدرن ایجاد کنیم.»

گارلند می‌گوید: «استفاده از محصولات بیشتر از حد معمول و ما محصولات را مخلوط کردیم تا عمق و بافت ایجاد کنیم در حالی که سبکی مو را حفظ می‌کردیم.»

تخت کردن مدرن

در نمایش جیسون وو، آرایشگر جیمی پال سبک دهه ۱۹۲۰ را مستقیماً به آینده پرتاب کرد، با «یک موج نامرتب جلو و انتهای مرطوب، مثل یک ظاهر بسیار «کامل» که خیس شده باشد». به جای چند موج یکنواخت در امتداد خط مو، پال ظاهر را به یک یا دو موج ساده کرد که به طور دراماتیک از پیشانی عبور می‌کردند. پایانه‌ها در محصول باقی ماندند تا فرم‌هایی از مجعد طبیعی تا ساقه‌های کاملاً مستقیم را تشکیل دهند که با ظاهر مدرن، تضاد جالبی ایجاد کرده بود. البته این تفسیر «بیرون از مسیر معمول» است، اما آزمایش خوبی برای بعد از تاریکی شب خواهد بود.

پال می‌گوید: «با شانه عمیق شروع کنید. این بلافاصله اثر دراماتیک ایجاد می‌کند. این موج‌های انگشتی عمداً نامرتب بودند. واقعاً درباره ساختن شکل زیبایی روی صورت شماست.»

منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *