هزینه ی چند صد میلیون دلاری برای یک هیاهو

موشک سپاه در بحر المیت
۲
۲

حمله موشکی-پهپادی سپاه پاشداران انقلاب اسلامی به خاک اسرائیل از داخل ایران فارغ از هزینه های سیاسی و بین المللی، هزینه های مالی هنگفتی برای جمهوری اسلامی و بالطبع برای اقتصاد ایران داشته است. بر اساس بر آوردهای تخمینی، جمهوری اسلامی در عرض چند ساعت بیش از پانصد میلیون ثروت ملی مردم ایران را از بین برد. پهپادها و موشکهای فرستاده شده که هزینه ای نزدیک پانصد و هفتاد میلیون دلار برای رژیم ایران داشت، از سفره های مردم ایران بود. همچنین باید به این هزینه ها پایین آمدن ارزش پول ملی را هم اضافه کرد که در عرض چند ساعت با افتی چند درصدی مواجه شد. و این هم به معنی از بین رفتن میلیونها دلار از دارایی های مردم ایران می باشد.
آیا جمهوری اسلامی با آگاهی از احتمال نرسیدن اکثریت این پهپادها و موشکها اقدام به این عمل بی خردانه کرد؟ عواقب اقتصادی و هزینه های تحمیل شده به اقتصاد ایران آیا برای سرداران سپاه پاسداران کوچکترین اهمیتی دارد؟ البته باید به این نکته هم اشاره کرد که هزینه های اقتصادی این حمله موشکی و پهپادی هنوز ادامه خواهد داشت. بنظر می رسد جامعه جهانی جمهوری اسلامی را برای این اقدامش تحریم کنند. یعنی جمهوری اسلامی برای یک هیاهو در یک شب میلیاردها دلار به ثروت ملی مردم ایران آسیب رساند.
درحالیکه گوشت در ایران کیلویی ۸۰۰ هزار تومان شده و این ماده غذایی و دیگر مواد اولیه هرروز بیشتر از دیروز از سفره مردم ایران کم می شود، این حرکت جمهوری اسلامی جنون آمیز بود. این اقدام جمهوری اسلامی نه تنها به اقتصاد ایران، بلکه به اقتصاد جهان هم می تواند لطمه وارد کند. همچنانکه وضعیت اقتصادی مردم ایران برای سران جمهوری اسلامی ارزشی ندارد، مختل شدن اقتصاد جهان هم برای رژیم ایران بی ارزش است.

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *