احتمال پیدا شدن لاشه هواپیمای جهانگردی که سال ۱۹۳۷ ناپدید شد

احتمال پیدا شدن لاشه هواپیمای جهانگردی که سال 1937 ناپدید شد

یک شرکت اکتشاف اقیانوسی در کارولینای جنوبی می‌گوید ممکن است لاشه هواپیمای آملیا اِرهارت را پیدا کرده باشد. ارهارت جهانگرد مشهوری بود که قصد داشت با هواپیمایش دور دنیا سفر کند، اما در سال ۱۹۳۷ ناپدید شد.

تونی رومئو، مدیر اجرایی «دیپ سی ویژن»، می‌گوید کمپانی وی ممکن است توانسته باشد با استفاده از سونار، که شیء هواپیما-شکلی را نشان داده است، هواپیمای لاکهید الکترای ارهارت را بیابد.

ارهارت قصد داشت به اولین زنی تبدیل شود که دور کره زمین پرواز کرده است. او آخرین بار در پاپوآ گینه نو مشاهده شد، و در ۲ ژوئیه ۱۹۳۷ در نزدیکی جزیره هاولند در اقیانوس آرام ناپدید شد. مراجع آمریکایی در ۵ ژانویه ۱۹۳۹ این خلبان را به طور غیابی مرده اعلام کردند.

دوروتی کاکرین، متصدی موزه ملی هوا و فضا، گفته مکانی که با سونار تصویربرداری شده تقریباً دقیق است. او می‌گوید این یکی از اسرار بزرگ قرن بیستم بود و در قرن بیست و یکم هنوز مرموز مانده است، و همه امیدوارند این معما حل شود.

رومئو گفته است قصد دارد برای گرفتن تصاویری واضح‌تر از شیء ناشناخته بازگردد، و افزوده این شاید هیجان‌انگیزترین کاری باشد که در طول دوران زندگی‌اش انجام داده است، و احساس می‌کند مثل یک پسربچه ۱۰ ساله دنبال گنج می‌گردد.

ناپدید شدن ارهارت برای چندین دهه از معماهای بزرگ اکتشافات جغرافیایی بوده است. شرکت اکتشاف اقیانوسی «ناتیکوس» بین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۷ سه ماموریت برای یافتن هواپیمای او انجام داد اما چیزی پیدا نکرد.

اینک رومئو، که شرکتش با یک پهپاد ۹ میلیون دلاری مساحتی به وسعت ۶۰۰۰ مایل از اقیانوس آرام را جستجو کرده است، می‌گوید به نظر وی تصاویر سونار می‌توانند رمزگشای این معما باشند.

رومئو می‌گوید: «این یک معمای کامل است. آنقدری اطلاعات وجود دارد تا شما را جذب قضیه کند، اما آنقدری هم اطلاعات وجود ندارد که شما را قانع کند بیشتر روی کار سرمایه‌گذاری کنید.»

منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *