پیری یک بیماری قابل علاج است

پیری یک بیماری قابل علاج است

پیری بعنوان واقعیت تلخ زندگی هم در بین عوام و هم اکثر دانشمندان پذیرفته شده است. با پیشرفت علم پزشکی و دارو، طول عمر بشر در حال افزایش است. ولی علم پزشکی و دارو بیشتر بر درمان بیماری‌ها تمرکز کرده است تا جلوگیری از مسبب اصلی بیماری و در نهایت مرگ بشر که پیری است. اکنون این رویکر و محاسبات در حال تغییر هستند و دانشمندان در حال تلاش برای یافتن علاجی برای خود پیری هستند.

دانشمندانی که در حیطه جلو گیری و یا حتی عقب گرداندن پیری مطالعه میکنند باور دارند که پیری خودش یک بیماری است و اکثر بیماری‌ها در انسانهای بالای پنجاه سال عوارض جانبی بیماری پیری است. بنا بر این اگر بتوانیم از بیماری اصلی که پیری است جلوگیری کنیم میتوانیم در نتیجه از بروز بیماری های زیادی جلوگیری کنیم.

آقای دکتر دیوید سینکلار که یکی از مشهورترین دانشمندان در این زمینه است میگوید تصور کنید که یک سی.دی در دی.ان.ای شما وجود دارد همه سلول‌های جدید از روی آن کپی میشوند. در گذر زمان این سی.دی دچار خراش و آسیب می‌شود و در نتیجه سلول‌های تازه با اختلالات به وجود می آیند. در نتیجه بدن بشر مملو میشود از سلول‌هایی که اختلالات دارند و سپس سلول‌هایی که از این سلولها کوپی می‌شوند ذاتا با اختلال به وجود میآیند. با سپری شدن عمر اختلالات در این سلولها سیر سعودی میگیرد و در نهایت به عمر بشر پایان میدهد.

آقای دکتر دیوید سینکلا در آزمایشگاه خود در دانشگاه هاروارد توانسته عمر موش‌ها را پس و پیش کند. این یک پیشرفت شگفت انگیز و امید بخش است و در آینده نه چندان دور این آزمایش‌ها میتوانند روی بشر نیز انجام شوند. دانشمندان این حیطه بر این باورند که در چند دهه آینده بشر خواهد توانست همانند دیگر بیماری ها، بیماری‌ پیری را نیز درمان و از آن جلوگیری کند. تا آن زمان، با توجه بیشتر به رژیم غدایی خود می‌شود عوارض پیری را تا حدی محدود و مدیرییت کرد.

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *