آنچه پژوهشگران در باره در مورد رو اندازها و پتوهای سنگین وزن زمستانه می گویند

یک روانداز سنگین احساس راحتی را در یک روز زمستانی را القا می‌کنند. و پشت این ایده، نظریه‌ی علمی نیز وجود دارد: اعمال فشار به پوست موجب تحریک انتقال‌دهنده‌های عصبی مثل سروتونین و ملاتونین می‌شود که آرامش را به مغز القا می‌کنند. این اصل به نام فشار عمیق شناخته می‌شود.

درمانگراه های تخصصی اغلب از پتوها و رو اندازهای سنگین وزن برای چیزی به نام درمان یکپارچه‌سازی حسی استفاده می‌کنند، که اغلب برای کودکانی است که در پردازش حواس خود مشکل دارند.اگثر این کودکان مشکلاتی از جمله اوتیسم دارند. رو اندازهایی که از نظر بافت سنگینترند حس لامسه این بیماران را تحریک می‌کنند و به مغزشان کمک می‌کند تا به آن سازگار شود.تحقیقات شان میدهد این امر می‌تواند به آنها کمک کند تا بهتر احساسات خود را کنترل کنند و سلامت روانی خود را افزایش دهند.

شواهد تجربی زیادی به نفع رو انداز های ضخیمتر وجود دارد، اما تنها در یک دهه اخیر است که محققان علاقه‌مند به بررسی این شده‌اند که آیا آنها واقعاً موثر هستند یا خیر. از این حجم کم ولی رو به رشد تحقیقات، شواهد اولیه‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد آنها به کاهش اضطراب کمک می‌کنند.

بکلاند و دو محقق از دانشگاه سنت لئو در فلوریدا اثر این روانداز ها را بر اضطراب بیماران روانپزشکی را بررسی کردند. با اندازه‌گیری واکنش بیماران به سوالات در مورد حالت هیجانی آنها، محققان شواهدی از تاثیر آرام‌بخش قابل توجه رو اندازهای سنگینتر پیدا کردند.

بکلاند می‌گوید: “تعدادی از شرکت‌کنندگان ما در حالی که پتو رویشان بود خوابشان برده بود و ما مجبور شدیم آنها را بیدار کنیم تا به سوالات پاسخ دهند.”

علاوه بر این، محققان موسسه کارولینسکا در سوئد دریافتند که پتوهای سنگین وزنتر بی‌خوابی را در بیماران روانی تسکین می‌دهد.

منبع خبر

One thought on “آنچه پژوهشگران در باره در مورد رو اندازها و پتوهای سنگین وزن زمستانه می گویند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *