تفهیم اتهامات جدید به توماج صالحی که به زندان دستگرد اصفهان منتقل شده است

وکیل توماج صالحی در واکنش به این خبر در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «شکایت از اداره‌کل اطلاعات استان اصفهان به عنوان ضابط پرونده ثبت شده و در شعبه ١۴ بازپرسی دادسرای کارکنان دولت در حال رسیدگی است. پس توماج کذبی نگفته است.»

این وکیل دادگستری با طرح این پرسش که «با چه مجوزی دوباره قرار بازداشت صادر شده؟» نوشت: «عجیب‌تر این است که قرار بازداشت موقت در پرونده سال ۱۴۰۱ صادر شده بود و تا ۲۸ آبان امسال ادامه داشت ولی به علت الزام قانونی، ادامه آن‌ بیش از یک سال ممنوع بود و پس از یک سال و ۲۰ روز بازداشت، توماج با قرار وثیقه آزاد شد.»

وکیل توماج صالحی صدور قرار بازداشت موقت جدید موکلش را در تاریخ ۱۲ آذر از طرف شعبه اول دادگاه انقلاب، عجیب خواند و گفت: «حتی اگر قانونی باشد مشخص نیست بر اساس چه مجوزی از ۹ آذر تا ۱۲ آذر توماج بازداشت بوده است؟»

وکیل توماج در ادامه با بیان اینکه پرونده برای رسیدگی به اعتراض به قرار بازداشت موقت به دادگاه تجدید‌نظر استان اصفهان ارسال شده، گفت: «کذب نبودن حرف توماج در مورد طرح شکایت محرز است اما اینکه اعلام “طرح شکایت در مرجع قضایی” از نظر مرجع قضایی تبلیغ علیه نظام محسوب می‌شود یا خیر بحث دیگری‌ست که باید ببینیم.»

وکیل توماج روز ۱۷ آبان در گفت‌وگو با روزنامه شرق گفته بود توماج صالحی به دلیل شکستگی پا، شکایتش را در دادسرای «کارکنان دولت» ثبت کرده است.

توماج صالحی در حالی آبان‌ سال گذشته و در میانه خیزش انقلابی بازداشت شد که با پیام‌هایش در شبکه‌های اجتماعی از اعتراضات مردمی حمایت قاطع کرد.

این خواننده معترض پیش‌تر و در شهریور ۱۴۰۰ نیز بعد از خواندن آهنگ «‌سوراخ موش بخر» در اصفهان بازداشت و پس از مدتی آزاد شده بود.

او روز ۹ مهر در تماسی تلفنی از زندان دستگرد اصفهان گفت که بعد از شش ماه اعلام درد دندانش به مسوولان زندان و «هفته‌ها بی‌خوابی و تب و لرز از درد»، در نهایت دندانش را با «سیم ماسک و نمک همراه با درد بی‌اندازه» عصب‌کشی کرده است و تنها سه روز پس از این ماجرا، مسوولان پزشکی برای پر کردن آن دندان مراجعه کرده‌اند.

توماج صالحی همچنین شرحی از حدود یک سال بازداشت خود ارائه کرد و گفت در دوران بازجویی‌های «۱۲ ساعته» در سلول‌هایی نگهداری می‌شده که چراغ آن‌ها به‌صورت شبانه‌روزی روشن بوده است.

او در این بازجویی‌ها به گفته خودش هر بار «به صدور حکم اعدام» تهدید و سپس به سلول انفرادی «هشت متری‌اش» بازگردانده می‌شده است.

اواسط تیر امسال، این رپر به شش سال و سه ماه حبس به اتهام «افساد فی الارض»، محکوم شد.

او در آثار خود به موضوعاتی چون فساد در جمهوری اسلامی، اعتصابات کارگری، اعدام‌ و زندانی کردن مخالفان پرداخته است.

منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *