حزب الله لبنان در تحولات اخیر خاورمیانه

حزب الله لبنان در تحولات اخیر خاورمیانه

رژیم ایران سالهاست که نیازهای اقتصادی مردم خود را قربانی توسعه طلبی نظامی و تامین مالی گروههای نیابتی مختلف در منطقه از جمله (حزب الله) لبنان کرده است. حزب الله لبنان یکی از بدنام ترین و مخوف ترین گروه ها است. و پس از حمله هولناک به پادگان تفنگداران دریایی آمریکا در سال ۱۹۸۱بیروت به شهرت رسید.

فعالیتهای حزب الله از زمان تأسیس اش، تحت کنترل و دستورات سران جمهوری اسلامی و فرماندهان سپاه بوده است. حزب الله اگرچه از طریق شبکه وسیع رسانه ای کنترل شده خود، سعی در ایجاد و ارائه تصویر مثبت اجتماعی از خود دارد. اما رفتار بدخواهانه اش در اکثریت مردم لبنان شکاف ایجاد کرده است. مردم لبنان، حزب الله را به خاطر ضعف مالی و رکود اقتصادی کنونی این کشور سرزنش می کنند. زیرا این گروه دارای نفوذ سیاسی عظیمی با لایه های فاسد خود است. و به طور استراتژیک در مناصب مختلف رهبری قانونگذاری و نظامی قرار گرفته اند.

گروه تبهکار حزب الله

تحت رهبری حسن نصرالله، سرسپردگان حزب الله یک شبکه جنایی و جرایمی گسترده و قدرتمند ایجاد کرده اند. و فعالانه در تمام سطوح تولید و قاچاق مواد مخدر، تلاشهای نفوذ اینترنتی (هک), کلاهبرداری و قاچاق اسلحه مشارکت دارند. عوامل حزب الله در سرتاسر جهان همچنین به دلیل فعالیتهای مرتبط با ترور و ایجاد شرکتهای صوری شرور که به رژیم ایران در دور زدن تحریمها و پولشویی کمک میکنند، تحت نظارت شدید قرار گرفته اند.

علاوه بر این، مشارکت فعال حزب الله در حمایت لجستیکی و عملی به عنوان واسط بین تهران و سازمان تروریستی حماس، نقشی غیرقابل انکار در حملات ۷ اکتبر به اسرائیل داشته است. از زمان آغاز اقدامات تلافی جویانه اسرائیل در غزه، حزب الله به دستور تهران به شدت تلاش کرده است, تا اسرائیل را به یک جنگ چند جانبه بکشاند. حزب الله در سرکوب خیزش مردمی سوریه علیه رژیم اسد از روز اول فعال بوده است. و همراه با بنیانگذارش، سپاه پاسداران ، و گروه های شبه نظامی دیگر، نقش بسزایی داشته است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *