فلسفه وجودی کتائب حزب‌الله

فلسفه وجودی کتائب حزب‌الله

از عجایب تراژیک روزگار و منطقه خاورمیانه است، که گروهی همانند یک ارتش دولتی مسلح و مجهز است ولی تابع دولت و ملت خودش نیست. گروهی با استفاده از منابع کشور متبوع خود در خدمت کشور و دولت دیگری است. و آنهم نه در خفا و خجالت، بلکه آشکارا و با افتخار. یکی از این گروهها کتائب حزب‌الله عراق است که برای خدمت به منافع و منازعات جمهوری اسلامی وظایف خاصی را بر عهده گرفته است.

هزینه های کتائب حزب الله

کتائب در عربی به معنی گردان‌ها بوده و حوزه فعالیتش عراق و سوریه تعیین شده است. و معنی نیمه دوم اسم این گروه نیاز به معنی ندارد. همانند دیگر گروههای شبه نظامی تحت حمایت سپاه در لبنان و سوریه و یمن و عراق، کتائب حزب‌الله را نیز جمهوری اسلامی تامین مالی و نظامی میکند. هزینه سرسام آور تأمین مالی و نظامی این گروه و گروههای دیگر و تحریم هایی که در نتیجه این رویکر بر علیه ایران وضع میشود. بخشی از دلیل مشکلات معیشتی مردم ایران است. در حالیکه مردم ایران برای یک زندگی آبرومند زیر بار مشکلات مالی دست و پا میزنند. این گروهها با هزینه ایران در حال گذاران زندگی اشرافی و ایجاد درد و رنج برای مردم کشور متبوع خود و ایران اند.

چرایی تشکیل گروه

کتائب حزب‌الله در سال ۲۰۱۴ تشکیل شده و ماموریت خود را ” شکست طرح آمریکا در منطقه، شکست اشغال‌گری و اخراج تحقیرآمیزشان از عراق” تعریف کرده است. این در حالی است که آمریکا با دولت عراق تفاهنامه های امنیتی امضا کرده است که بر اساس آن ارتش آمریکا در عراق مستقر شده است. به این ترتیب هدف کتائب حزب‌الله بر خلاف تصمیم و هدف دولت عراق و پیرو رویکرد وسیاست جمهوری اسلامی است. همانند سپاه پاسداران، کتائب حزب‌الله نیر نه در راستای منافع ملی کشور متبوع خود که در راستای پیشبرد سیاست سران جمهوری اسلامی که مخلوطی از توهم و توحش و تثبیت قدرت است، میباشد.

جمهوری اسلامی، همانطوری که برای بسیج و سپاه وظایف و حیطه عملیات خاصی تعیین کرده، برای این گروه نیز وظایف خاصی را تعیین کرده است. این حملات پراکنده و ایجاد مزاحمت برای نیروهای غربی و آمریکا بخصوص، به نظر میرسد وظیفه اصلی این گروه است. سؤال اینجاست که اگر از همین امروز جمهوری اسلامی واریز پول به این گروه را متوقف کند. آیا رهبران و پیروان این گروه حاضر به ادامه فعالیت خواهند بود؟ جواب قطعاً و یقیناً منفی است. پولی که از جیب و سفره مردم ایران برداشته شده و به این گروه واریز میشود دلیل و فلسفه وجودی کتائب حزب‌الله است. همانند سران جمهوری اسلامی، مخلوطی از توهم و توهش و قدرت فلسفه وجودی کتائب حزب‌الله است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *