همایش هوش مصنوعی؛ ایلان ماسک می‌گوید عده‌ای به زمین بیش از انسان‌ بها می‌دهند

ایلان ماسک هشدار داده است که اگر هوش مصنوعی توسط افرادی در «جنبش محیط زیستی» برنامه‌ریزی شود، احتمال دارد به انقراض بشریت منجر شود.

او که روز سه‌شنبه در پادکست جو روگن، کمدین شرکت کرده بود، گفت کسانی هستند که برای محافظت از سیاره، با استفاده از فناوری به زندگی بشر پایان خواهند داد.

آقای ماسک این سخنان را پیش از حضور در همایش امنیت هوش مصنوعی که هم‌اکنون در بریتانیا در حال برگزاری است مطرح کرد. قرار است او در جریان این همایش با نخست‌وزیر بریتانیا دیدار کند.

بسیاری از کارشناسان چنین اظهارنظرهایی را اغراق‌آمیز می‌دانند.

آقای ماسک گفت این سخنان را در نتیجه هراس از «افراطی شدن» جنبش محیط زیستی مطرح کرده است.

او در این باره گفت: «اگر پیش‌فرض‌تان این باشد که انسان‌ها موجودات بدی هستند، به شکل طبیعی به این نتیجه خواهید رسید که انسان‌ها باید منقرض شوند».

قرار است ایلان ماسک روز پنجشنبه در شبکه‌اجتماعی ایکس با ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا گفت‌وگو کند.

نمایندگان برخی از قدرتمندترین کشورهای جهان از جمله چین به عنوان یکی از اصلی‌ترین بازیگران در حال ظهور در این حوزه، در این همایش سخنرانی می‌کنند.

روابط چین و غرب در بسیاری از حوزه‌های فناوری نامطلوب است. با این حال وو ژائو هویی، یکی از فرستادگان بلندپایه دولت چین به این همایش اعلام کرده که کشورش مایل است در زمینه هوش مصنوعی سیاستی شفاف را دنبال کند.

او در این باره به نمایندگان دیگر کشورها گفت: «ما خواهان تعامل جهانی برای به اشتراک گذاشتن دانش و قرار دادن فن‌آوری‌های هوش مصنوعی در دسترس عموم هستیم».

او افزود: «کشورها صرف‌نظر از بزرگی و قدرت‌شان در زمینه گسترش و استفاده از هوش مصنوعی حقوقی برابر دارند. ما باید صدا و نقش‌آفرینی کشورهای در حال توسعه را در این زمینه تقویت کنیم».

منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *